آموزش گام به گام نقاشی حیوانات | بز کوهی شاخ چنگالی

1 4,805

کودکان با آموزش گام به گام نقاشی به راحتی می‌توانند، نقاشی بکشند و علاوه بر اینکه مهارت نقاشی خود را افزایش می دهند، کشیدن نقاشی میتواند اعتماد به نفس آن ها را نیز بالا ببرد.

در حقیقت هنر به کودکان کمک می کند لذّت خلق کردن را کشف کنند. امروزه در دنیای تکنولوژی کودکان بیشتر وقتشان را در مقابل کامپیوتر، تلویزیون و بازی های کامپیوتری صرف می کنند. آنها بیشتر تمایل دارند بنشینند و تماشا کنند. با این وجود، ما خلق شده ایم که خلق کنیم، و امروزه مخصوصاً کودکانِ ما نیاز به فرصت هایی دارند که قدرت تصوراتشان را برانگیخته و بیدار کنند. همچنین وقتی کودکِ شما نقاشی کردن را یاد بگیرد، در حقیقت به شکل گیری اعتماد به نفس او کمک می شود. چه احساس فوق العاده ای به کودک دست می دهد وقتی با افتخار می گوید: “نگاه کن من چه کشیده ام!” و یا “من می توانم آن را بکشم!”

با ما در سایت با آموزگار با مجموعه آموزش گام به گام نقاشی همراه باشید.


آموزش گام به گام نقاشی حیوانات | بز کوهی شاخ چنگالی

 


گام نخست :

در مرحله اول به کمک ۳ دایره موقعیت کلی سر و بدن بز کوهی را مشخص می کنیم.


گام دوم :

به کمک خطوطی به پشت و گردن آن حالت می دهیم.


گام سوم :

به ترتیب موقعیت پایین گردن و پاها را مشخص می کنیم. همچنین با خطوطی موقعیت قرارگیری پوزه، گوش و شاخ بز کوهی را مشخص می کنیم. با دقت به طرح زیر خطوط را رسم کنید.


گام چهارم :

پاهای بز کوهی را همانند طرح کامل می کنیم و دم و شاخ چنگالی شکل آن را رسم می کنیم.


گام پنجم :

دو پای دیگر را همانند قبل رسم می کنیم. پای جلو را به صورت خم شده همانند تصویر زیر رسم کنید تا به طرح ما زیبایی بیشتری بدهد.


گام ششم :

با مشخص شدن موقعیت همه اعضای بدن بز کوهی خود، به حالات بدن و جزئیات بیشتر می پردازیم. خطوط راهنما را کم کم پاک کنید و با خطوطی زیک زاک موی روی بدن بز کوهی را نمایان کنید.


گام هفتم :

دیگه کار رو به اتمام است. سعی کنید همانند تصویر زیر و یا به سلیقه خود خطوط رنگ آمیزی بدن را مشخص کنید. 


گام هشتم :

در نهایت به جزئیات بیشتر بپردازید و و به صورت سیاه قلم قسمت هایی را رنگ آمیزی کنید و یا اینکه با مداد رنگی و با استفاده از رنگ قهوه ای قسمت هایی از آن را رنگ آمیزی کنید.

آموزش گام به گام نقاشی حیوانات | بز کوهی شاخ چنگالی


با به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی به کمک آیکون های اشتراک گذاری در بالا و پایین این مطلب، دوستان خود را از این آموزش بهره‌مند کنید.

مولف :Yulia Znayduk
منبع : آموزش گام به گام نقاشی حیوانات | بز کوهی شاخ چنگالی
مجوز : خلاقیت های رایج – به اشتراک گذاری یکسان ۴٫۰
نگارش و ترجمه : گروه آموزشی با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. محمد علی می گوید

    از نظر شما روی حیوان بز شاخ چنگالی خیلی متشکرم.