آموزش گام به گام نقاشی حیوانات (همستر کارتونی)

0 4,213

کودکان با آموزش گام به گام نقاشی به راحتی می‌توانند، نقاشی بکشند و علاوه بر اینکه مهارت نقاشی خود را افزایش می دهند، کشیدن نقاشی میتواند اعتماد به نفس آن ها را نیز بالا ببرد.

در حقیقت هنر به کودکان کمک می کند لذّت خلق کردن را کشف کنند. امروزه در دنیای تکنولوژی کودکان بیشتر وقتشان را در مقابل کامپیوتر، تلویزیون و بازی های کامپیوتری صرف می کنند. آنها بیشتر تمایل دارند بنشینند و تماشا کنند. با این وجود، ما خلق شده ایم که خلق کنیم، و امروزه مخصوصاً کودکانِ ما نیاز به فرصت هایی دارند که قدرت تصوراتشان را برانگیخته و بیدار کنند. همچنین وقتی کودکِ شما نقاشی کردن را یاد بگیرد، در حقیقت به شکل گیری اعتماد به نفس او کمک می شود. چه احساس فوق العاده ای به کودک دست می دهد وقتی با افتخار می گوید: “نگاه کن من چه کشیده ام!” و یا “من می توانم آن را بکشم!”

با ما در سایت با آموزگار با مجموعه آموزش گام به گام نقاشی همراه باشید.


آموزش گام به گام نقاشی حیوانات (همستر کارتونی)

 


گام نخست :

در ابتدا دو بیضی گون را همانند شکل زیر برای سر و بدن همستر رسم می کنیم. با توجه به زاویه نشتن همستر در تصویر اصلی هر یک را با خطوطی متقاطع به چهار قسمت تقسیم می کینم تا با توجه به آن موقعیت قرار گیری بقیه اعضا را تعیین کنیم.


گام دوم :

با چشم های همستر کار را شروع می کنیم. به کمک دو دایره کوچک به هم چسبیده و متقاطع موقعیت قرار گیری چشم ها را مشخص می کنیم.


گام سوم :

با سه دایره کوچک متقاطع در زیر چشم ها حالت کلی بینی و پوزه و دهان را رسم می کنیم و در زیر آن دو دندان خرگوشی برای همستر خود می کشیم.


گام چهارم :

خطوط اصلی چهره را پر رنگ می کنیم. دو کمان کوچک برای ابروها اضافه کرده و با سیاه کردن به چشم ها حالت می دهیم.


گام پنجم :

در ادامه به کمک دو بیضی نسبتا بزرگ محدوده دو لپ بزرگ را برای همستر کارتونی خود مشخص می کنیم. در زیر به اشکال راهنمای آبی رنگ دقت کنید. در مرحله بعد به کمک آنها باید به صورت حالت زیبا و فانتزی بدهیم.


گام ششم :

خطوط اصلی حالت قبل را همانند تصویر زیر پر رنگ کنید. در وسط سر و روی خط راهنمای اولیه مو و کاکلی را برای همستر خود اضافه می کنیم و در دو طرف آن دو گوش می کشیم.


گام هفتم :

در ادامه در همانند تصویر زیر در موقعیت های مناسب دست و پای همستر را رسم می کنیم.


گام هشتم :

در آخر خطوط اصلی را پررنگ و خطوط اراهنما را پاک می کرده و با دقت بیشتری به جزئیات طرح می پردازیم.


با ارائه نظرات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر محتوای آموزشی و سرگرمی خوب یاری فرمایید.

مولف :Natalie Tam

منبع : آموزش گام به گام نقاشی همستر کارتونی

مجوز : خلاقیت های رایج – به اشتراک گذاری یکسان ۴٫۰

نگارش و ترجمه : گروه آموزشی با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.