آموزش گام به گام کشیدن نقاشی لک لک همراه با بچه

0 3,985

کودکان با آموزش گام به گام نقاشی به راحتی می‌توانند، نقاشی بکشند و علاوه بر اینکه مهارت نقاشی خود را افزایش می دهند، کشیدن نقاشی میتواند اعتماد به نفس آن ها را نیز بالا ببرد. امروز در این مطلب با آموزش گام به گام کشیدن نقاشی لک لک همراه با بچه همراه شما هستیم.

در حقیقت هنر به کودکان کمک می کند لذّت خلق کردن را کشف کنند. امروزه در دنیای تکنولوژی کودکان بیشتر وقتشان را در مقابل کامپیوتر، تلویزیون و بازی های کامپیوتری صرف می کنند. آنها بیشتر تمایل دارند بنشینند و تماشا کنند. با این وجود، ما خلق شده ایم که خلق کنیم، و امروزه مخصوصاً کودکانِ ما نیاز به فرصت هایی دارند که قدرت تصوراتشان را برانگیخته و بیدار کنند. همچنین وقتی کودکِ شما نقاشی کردن را یاد بگیرد، در حقیقت به شکل گیری اعتماد به نفس او کمک می شود. چه احساس فوق العاده ای به کودک دست می دهد وقتی با افتخار می گوید: “نگاه کن من چه کشیده ام!” و یا “من می توانم آن را بکشم!”

با ما در سایت با آموزگار با مجموعه آموزش گام به گام نقاشی همراه باشید.


آموزش گام به گام نقاشی پرندگان | آموزش کشیدن نقاشی لک لک همراه بچه

لک لک ها پرندگانی هستند که اغلب بر روی دریاها پرواز میکنند و غذای آنها ماهی می باشد.لک لک ها پرنده هایی هستن که معمولا بدن آنها از دو رنگ سفید و مشکی تشکیل شده است،با ما همراه باشید تا نقاشی لک لک همراه بچه را بکشیم.


نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه

مرحله گریدبندی طرح :

شما می توانید تصویر گرید بندی راهنمای طرح را پرینت کنید و طراحی خود را بر روی آن انجام دهید و یا طرح گرید بندی را بر طبق مراحل زیر آماده نمایید.

۱- مربع یا مستطیلی را بکشید که نسبت های شرطی و مرزهای شکل طرح انتخابی شما را تعریف کند.
۲- در وسط مستطیل به کمک یک خط افقی و یک خط عمودی  شکل را ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید.
۳-  با رسم یک خط افقی، نیمه بالایی مستطیل را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و به طور مشابه نیمه پایینی را نیز به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.
۴- به کمک دو خط عمودی نیمه های چپ و راست را نیز به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید تا طرح گریدبندی آماده شود.

نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه


گام نخست :

ابتدا دو بیضی و یک شکل شبیه به دایره همراه با دوخط راهنما برای شروع نقاشی لک لک و بچه می کشیم. بیضی بزرگتر را برای بدن لک لک و بیضی کوچکتر و دایره را برای تعیین محدوده سر پرنده لک لک و سر بچه ی به منقار گرفته رسم می کنیم.

نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه


گام دوم :

سپس دو خط برای گردن لک لک و یک خط راهنما برای پاهای لک لک می کشیم،دو خط هم برای پارچه ی نگهدارنده بچه میکشیم.نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه


گام سوم :

با افزودن یک خط دیگر منقار بلند لک لک را کامل می‌کنیم،حالت پاها را تا حدودی میکشیم و دو خط راهنما برای بال لک لک رسم می‌کنیم. سپس مقداری رو جزئیات بدن بچه کار میکنیم.نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه


گام چهارم :

در این مرحله از آموزش نقاشی با دقت به تصویر زیر بال ها ، منقار همچنین پاهای لک لک را کامل کنید، در ادامه شکل کلی پای بچه را هم کامل میکنیم.نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه


گام پنجم :

در گام بعدی نقاشی لک لک پرهای بال لک لک خود را رسم می کنیم.  بر روی جزئیات لک لک و بچه کار کار کنید. اجزای صورت و بدن بچه را همچون گوش و انگشت ها را بکشید.نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه


گام ششم :

در ادامه نقاشی پرهای بال لک لک را یک به یک به ترتیب کنار یکدیگر به طور منظم بکشید تا کم کم بالاهای بزرگ و زیبای لک لک خود را نمایان کند. جزئیات لک لک و بچه را مانند شکل زیر کامل کنید.
نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه


گام هفتم :

در گام آخر نقاشی لک لک همراه بچه جزئیات بیشتری را به نقاشی اضافه کنید. به بال های آن حالت بدهید و با اضافه کردن چند تکه ابر در پشت آن تصویر پرواز لک لک در آسمان را شکل و روح ببخشید.  خطوط راهنما را پاک کنید و خطوط اصلی نقاشی را پررنگتر کنید. نقاشی لک لک شما آماده است. امیدواریم که از این آموزش گام به گام نقاشی لذت برده باشید.

نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه

 


به کمک لینک های اشتراک کذاری در بالا و پایین مطلب این آموزش را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مولف : Lena London

منبع : نقاشی گام به گام حیوانات | آموزش کشیدن لک لک همراه با بچه

مجوز : خلاقیت های رایج – به اشتراک گذاری یکسان ۴٫۰

ترجمه : گروه آموزش نقاشی سایت با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.