بازی فکری مسیریابی مارپیچ | پازل ماز هفت دایره

0 927

یکی از سرگرمی های معروف تاریخی ، بازی پازل ماز یا همان بازی مسیریابی مارپیچ می باشد. به راه های تو در تو که از یک قسمت وارد شده و از طرف دیگر خارج می شود ماز (maze) گویند.

بازی مسیریابی مارپیچ قابل استفاده برای تمامی سنین بوده، بخصوص استفاده آن در دوران کودکی، پیش دبستانی و دبستان بسیار توصیه می شود.

بازی ماز یکی از بهترین انواع بازی های تقویت هوش و تمرکز کودکان است که به عنوان بازی های فکری غیرکامپیوتری مورد استقبال والدین و بچه هاست.

ماز یا همان مسیریابی مارپیچ بخشی از فعالیتهای فکری کودکان است که علاوه بر جنبه سرگرمی باعث تقویت حافظه ، افزایش ادراک دیداری ، تقویت دست ورزی و ماهیچه های دست ، قدرت و تعادل، بهبود خط ، افزایش تمرکز و تقویت مهارت حل مسئله می شود.

گروه با آموزگار مجموعه بسیار زیبایی از پازل ماز را برای شما عزیزان گردآوری کرده است. نمونه های بیشتر را در این لینک می توانید مشاهده و دانلود نمایید.

راهنما و توصیه های بازی فکری ماز (مسیریابی مارپیچ) :

الف) مدادی مناسب برای کودک تهیه کنید. ترجیحاً مداد رنگی، تا از رنگ خطوط اصلی مازها قابل شناسایی باشد.
ب) کودک را راهنمایی کنید تا در هنگام کشیدن خطوط در بین مازها از برخورد خطوطش با دیوارمازها جلوگیری کند یعنی حتی الامکان سعی کند به دیواره ها برخورد نکند و در وسط مسیر حرکت کند.
ج) امکان دارد کودک در پیدا کردن راه خروجی هر ماز دچار مشکل شود و چندین بار آزمون و خطا کرده و خطوط مختلفی بکشد و پاک کند. به یاد داشته باشید که هدف اصلی ما، تمرین برای کنترل عضلات دست و هماهنگی چشم و دست می باشد. لذا پیدا کردن راه خروجی ، هدف ثانوی است. جستجو را بدون هیچ توضیحی به عهدۀ خود کودک بگذارید.

با ارائه نظرات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر محتوای آموزشی و سرگرمی خوب یاری فرمایید.

منبع : وبسایت thinkmaze.com

تهیه و تنظیم : گروه با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.