رنگ آمیزی در بزرگسالان ، فواید و اثرات مثبت آن در زندگی افراد

رنگ آمیزی در بزرگسالان ، فواید و اثرات مثبت آن در زندگی افراد
0 1,152

احتمالا از زمان کودکی و یا نوجوانی تا به حال هیچ‌گاه دیگر سراغ مداد رنگی و دفتر نقاشی نرفته باشید اما بیایید دوباره مثل همان زمان ها فعالیت لذت بخش رنگ آمیزی را تکرار کنید و یک کتاب رنگ آمیزی را رنگ کنید. حتما برای شما این سوال پیش آمده که رنگ آمیزی در بزرگسالان چه فایده‌ای می تواند داشته باشد؟ در ادامه با خواندن این مطلب جواب سوالتان را خواهید گرفت.

رنگ آمیزی می تواند مشغول ترین ذهن ها و افکار را آرام سازد

رنگ آمیزی، به علت عملکرد پایه‌ای و حرکات تکرار شونده خود، بخش‌هایی از قشر مخ را درگیر کرده و در عین حال، آمیگدال یا مرکز ترس مغز را آرام می‌سازد. در همین راستا، گروهی از دانشجویان در یکی از مطالعات معدودی که در زمینه اثرات سلامت روانی با رنگ آمیزی انجام گرفته، شرکت کردند. به دانشجویان گفته شد در مورد یک موضوع ترسناک (برای تحریک سطح اضطراب) متنی بنویسند. سپس، آنها یکی از سه فعالیت زیر را انجام دادند: یک صفحه خالی، یک طرح شطرنجی، و یا یک الگوی دایره ای پیچیده به نام ماندالا را رنگ کردند. کسانی که طرح شطرنجی یا ماندالا را رنگ کرده بودند، نسبت به کسانی که یک صفحه خالی در اختیار داشتند، اضطراب کمتری داشتند.

رنگ آمیزی در بزرگسالان می‌تواند آنها را از شر خواب آلودگی و حلقه‌های تیره زیر چشم رهایی دهد

با جایگزینی تلفن همراه، تبلت، و یا لپ تاپ خود با یک کتاب رنگ آمیزی در دقایق قبل از خواب، می‌توانید از قرار گرفتن در معرض نور آبی ساطع شده توسط این دستگاه‌های الکترونیکی در امان بمانید. در مطالعات انجام شده در این زمینه، محققان دریافتند که افرادی که شب‌ ها از یک دستگاه الکترونیکی خاص استفاده می‌کردند، از مشکلات کمتری برای خوابیدن برخوردار بودند. کاربران دستگاه پس از بیدار شدن، احساس خواب آلودگی بیشتری داشته و خواب آلودگی آنها برای مدت زمان طولانی‌تری نسبت به گروه دیگر (بدون استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی) به طول انجامید.

رنگ آمیزی، به شما اجازه می‌دهد همانند یک هنرمند درون خود را‌ پرورش دهید

اگر خاطرات خوبی از کلاس هنر در دوران مدرسه ندارید، بهتر است خاطرات آن زمان را فراموش کرده و کنار بگذارید. استفاده از یک کتاب رنگ آمیزی، به خصوص کتاب رنگ آمیزی برای بزرگسالان با طرح‌های پیچیده، همانند وجود یک هنرمند فوق العاده در درونتان است که برای رنگ آمیزی طرح‌ها از شما کمک می‌خواهد.

رنگ آمیزی می تواند تمرکزتان را بالا برده و ایده‌های جدیدی در ذهنتان بوجود آورد

افراد بزرگسال از فرصت نسبتا کمی برای بازی هایی با ذهن باز و بدون ساختار برخوردار هستند. اما این دقیقا همان لحظاتی است که ذهن ما آزاد بوده و با رها کردن نبوغ خلاق درونی، ایده‌های غیر منتظره‌ای به ذهنمان می‌رسد. رنگ آمیزی در بزرگسالان همچنین می‌تواند بدون هیچ گونه نگرانی در مورد شکست یا عواقب کار، راهی را برای آزمایش فراهم کند.

رنگ آمیزی، می‌تواند باعث بهبود راندمان و موفقیت کاری شما شود

با توجه به پژوهشی که توسط دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو انجام شده است، کارکنانی که یک سرگرمی خلاقانه و منظم خارج از شغل خود دارند، نسبت به همکاران خود عملکرد خلاقانه و مفیدتری داشته و از روحیه‌ی تیمی بالاتری برخوردار می‌باشند.

رنگ آمیزی در بزرگسالان برای مغزهای شلوغ و مشوش آن ها آرامش لذت بخشی رافراهم می کند

شما حتی برای انجام یک کار به ظاهر ساده مانند خرید ماست از یک فروشگاه مواد غذایی نیز ممکن است با مجموعه‌ی گیج کننده‌ای از سوالات مختلف مواجه شوید: کدام یک از برندهای تجاری؟ چند درصد چربی؟ با چه طعمی؟ همین مساله‌ی ساده نیز می‌تواند باعث بروز استرس و سردرگمی شما شود. این امر همان چیزی است که روانشناسان آن را “خستگی تصمیم” می‌نامند. رنگ آمیزی، این توانایی را دارد که شما را برای دقایقی از جهان دیوانه‌ای که در آن، جستجوی کلمه‌ی کتری برقی در سایت آمازون، ۱۱۴۳ نتیجه در بر دارد، جدا سازد.

رنگ آمیزی، می‌تواند به زندگی معنا داده، حس سخاوت به غریبه‌ها را پرورش داده، و تحمل افراد را افزایش دهد

رنگ آمیزی، همچنین می‌تواند حس خوش بینی و امید به آینده را افزایش داده، و حتی می‌تواند اتاق‌های سرد را گرم‌تر سازد. درست است که رنگ آمیزی یک جادوی سیاه نیست، اما می‌تواند که یک احساس جادویی روزمره را احضار کند: نوستالژی. محققان دریافته‌اند که نوستالژی می‌تواند تمام اثراتی که قبلا ذکر شد را به وجود آورد.
توجه: این کار تنها وقتی این تاثیر را خواهد داشت که شما در دوران کودکی نیز فعالیت رنگ آمیزی را انجام داده باشید، نه اینکه در حال حاضر برای اولین بار آن را امتحان کنید.

برگرفته شده از :  رومیس پلاس

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.