فلش کارت استاندارد حروف الفبای فارسی برای کودکان

0 52,440

فلش کارت ها ، ابزاری ساده جهت آموزش حروف الفبا به روش دیداری به کودکان هستند. به همین منظور در این مطلب فلش کارت حروف الفبای فارسی برای کودکان را جهت دانلود قرار داده ایم. این فلش کارت ها شامل شکل حروف بزرگ و کوچک الفبای فارسی است که با فونت استاندارد کتاب فارسی اول ابتدایی تنظیم شده است.

کودکان دارای هوش های یادگیری مختلفی هستند و لذا در آموزش نباید به یک روش آموزشی اکتفا نمود. برای دانش آموزانی که قوه یادگیری بصری دارند، استفاده از فلش کارت یکی از روش های مناسب برای آموزش به این گروه از کودکان است. فلش کارت های رنگی و زیبا با طراحی جذاب و استاندارد تاثیر بسیاری بر روی دانش آموزان با هوش بصری دارد. فلش کارت حروف الفبای فارسی منبع بسیار خوبی برای نوآموزانی در آموزش هستند که در کنار بازی های متنوع می تواند زمینه مناسبی را جهت یادگیری و آموزش حروف الفبای فارسی در کودکان ایجاد کند.

برخی از والدین آموزش حروف الفبای فارسی و انگلیسی را در سنین پیش از دبستان برای کودکان خود شروع می کنند تا شکل و صدای حروف الفبا در روزهای آغازین مدرسه برای بچه ها بیگانه نباشد. همچنین امروزه بسیاری از مدارس پیش دبستانی و مهد کودک ها نیز کودکان را با حروف الفبا آشنا می کنند. اما یکی از نیازهای والدین و مدارس دسترسی به منابع کمک آموزشی استاندارد برای آموزش به کودکان است. گروه با آموزگار با بهره گیری از فونت استاندارد کتاب فارسی کلاس اول ابتدایی اقدام به تهیه فلش کارت های استاندارد حروف الفبای فارسی نموده است.

در پایین همین پست فایل فلش کارت حروف الفبای فارسی برای کودکان را برای دانلود آماده نموده‌ایم. این فایل ها شامل ۳ فایل جداگانه حروف الفبای کوچک و بزرگ فارسی به صورت تکی و یا هر دو است. پس از دانلود می توانید بهر یک را به صورت جداگانه و یا به صورت پشت و رو چاپ نمایید. والدین محترم در خانه و یا مربیان عزیز در مدارس و آموزشگاه ها می توانند برای آموزش هر چه بهتر حروف الفبای فارسی به کودکان از این فلش کارت‌ها استفاده نمایند.

در انتهای همین پست راهنمای چاپ و استفاده از فلش کارت را می توانید مشاهده نمایید.

جهت مشاهده و دانلود نمونه های دیگر فلش کارت کلیک کنید.


ویژگی های فلش کارت حروف الفبای فارسی کودکان :

–    سایز استاندارد A4 برای چاپ
–    شامل ۳۲ حرف الفبای فارسی به صورت حروف بزرگ و کوچک
–    فونت استاندارد آموزش و پرورش کتاب فارسی اول ابتدایی
–    شامل سه فایل ۸ صفحه ای به صورت مجزا
–    سایز تقریبی هر فلش کارت ۹۵ در ۱۴۰ میلی متر
–    قابل چاپ به صوت یک رو و یا پشت رو
–    کاملا رنگی
–    مناسب برای مدارس پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی
–    امکان چاپ تصاویر با کیفیت بالا
–    و …

فایل پیوست

لینک دانلود قابل مشاهده برای اعضا سایت

برای مشاهده لینک دانلود باید وارد سایت شوید. اگر حساب کاربری ندارید کمتر از 30 ثانیه عضو سایت شوید.

ورود کاربر با آموزگارعضویت سایت با آموزگار

چند نمونه روش آموزشی در استفاده از فلش کارت الفبای فارسی

– روش اول بازی حافظه

  • تعدادی از کارت ها را به طور منظم روی میز بچینید. سپس از کودکان و دانش آموزان بخواهید که یک دقیقه با دقت به کارت حروف نگاه کنند و آنها را بخاطر بسپارند.
  • در گام بعدی کارتها را جمع کنید و از آنها بخواهید تا در مدت ۲ دقیقه هر حرفی که در خاطرشان مانده بر روی کاغذ بنویسند و یا اینکه در بین کارت ها آن حروف را بیابند.

– روش دوم بازی پیدا کردن حروف

  • کلیه حروف را به طور منظم بچینید و یا کارت ها را دور تا دور کلاس بچسبانید. یکی از دانش آموزان را صدا بزنید و بخواهید هر حرفی که شما بیان می‌کنید را پیدا کند.

– روش سوم بازی شخصیت بخشی حروف

  • کارت ها را در نوبت های مختلف در کلاس درس بین دانش آموزان تقسیم کنید. به هر دانش آموزش شخصیت آن حرف را بدهید و او را با آن حرف نام گذاری کنید.
  • در گام بعدی با بردن نام هر حرف و کلمه شروع شده با آن حرف با کودکان بازی کنید. هر کودک با برده شدن نام خود باید حرف در دست خود و صدای آن را برای بقیه هم کلاسی ها بیان کند.

– روش چهارم بازی با کلمات

  • کلیه حروف را به طور منظم بچینید و یا کارت ها را دور تا دور کلاس بچسبانید. با گفتن کلمات شروع شده با هر حرف از کودکان بخواهید حرف مرتبط با آن را بیابد.
  • این بازی هر روز می تواند با مجموعه کلمات مختلفی صورت بگیرد. می توانید هر روز را با نام مجموعه ای از حیوانات ، رنگ ها و یا اشیاء اختصاص دهید.

راهنمای استفاده از فلش کارت

۱- دانلود

در ایتدا فایل PDF فلش کارت را دانلود کنید. فایل فلش کارت ها به کمک نرم افزار های پی دی اف خوان همانند Adobe Reader باز می شود.

۲- پرینت (چاپ)

فایل فلش کارت ها در ساز استاندارد A4 طراحی شده اند. لذا برای بهترین نتیجه، آن را بر روی کاغذ و یا مقوای A4  چاپ نمایید. اطمینان حاصل کنید که اندازه واقعی درست را در گزینه های چاپگر انتخاب کرده باشید تا کارت ها در اندازه درست چاپ شوند.

۳- برش زنی

فلش کارت ها را با قیچی یا یک دستگاه برش زن کاغذی برش دهید.

۴- لمینت (اختیاری)

شما می توانید با چاپ کردن کارت ها بر روی کاعذ و یا مقوا از آن ها استفاده کنید. انجام لمینت باعث افزایش دوام کار می شود. به خصوص برای مدارس و مربیان عزیز پیشنهاد می شود برای استفاده طولانی مدت فلش کارت ها را لمینت کنند. (نکته : پیشنهاد می شود مرحله لمینت زنی قبل از مرحله برش کاری انجام گیرد.)

به کمک لینک های اشتراک گذاری در بالا و پایین مطلب، این فلش کارت را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

طراحی و تنظیم : گروه آموزشی با آموزگار

کلیه حقوق محفوظ است. (جهت استفاده شخصی و مدارس)

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.