کاربرگ آموزش مشاغل برای کودکان و آشنایی آنها با ملزومات هر شغل

0 74,887

درست برخلاف آنچه بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند، راهنمایی و مشاوره شغلی هنگام ورود به بازار کار یا حتی زمان انتخاب رشته شروع نمی شود، بلکه این فرآیند باید مدت ها قبل از آن و هنگامی که کودک در حال شناخت خود و دنیای پیرامون اش است، آغاز شود. آموزش مشاغل برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا شغل ها آینده افراد را کاملا تحت تاثیر قرار می دهند و به نوعی آینده آنها را می سازند. اما یکی از دغدغه های فکری والدین آموزش مشاغل به کودکان است. امروز در سایت با آموزگار کاربرگ آموزش مشاغل برای کودکان را آماده نموده ایم. با ما همراه باشید تا با این کاربرگ آموزشی بیشتر آشنا شوید.

نحوه استفاده از کاربرگ آموزش مشاغل برای کودکان و آشنایی آنها با ملزومات هر شغل

در این کاربرگ آموزشی مجموعا ۲۰ تصویر از مشاغل مختلف تهیه شده است. برای استفاده از این کاربرگ مشاغل باید در ابتدا این کاربرگ ها را پرینت بگیرید. اگر دقت کنید هر یک از تصاویر شامل یک تصویر در مرکز آن است که افراد مربوط به هر شغل را نشان می دهد. در اطراف آن نیز ۴ نمونه تصویر از ملزومات و وسایل کاری هر شغل نشان داده شده است.
در گام اول با در اختیار گذاشتن هر یک از کاربرگ های شغل های مختلف به کودکان ، آنها را با هر یک از شغل ها آشنا کنید. در مورد هر یک از شغل ها با آنها صحبت کرده و برای آنها آن شغل را توصیف کنید.
حالا در گام دوم می توانید به کمک یک قیچی قسمت های مختلف هر یک از این کاربرگ ها را از هم جدا کنید. پس از این کار شما مجموعا ۲۰ عدد تصویر افراد شاغل با ۸۰ تصویر ملزومات و وسایل شغل های مختلف دارید. با این کار شما به نوعی یک پازل مشاغل درست کرده اید. با در اختیار گذاشتن هر شغل به کودکان از آنها بخواهید تا وسایل و ملزومات آن شغل را پیدا کرده و تصویر را کامل کنند. با توجه به سن بچه ها تعداد مختلفی از این تصاویر را می توانید با هم مخلوط کنید. پس از چند بار انجام این بازی مشاغل ، می توانید همه ۸۰ قطعه پازل را مخلوط کرده و کار حل پازل را برای کودکان سخت تر کنید.

 

توجه : در صورت عدم دسترسی به پرینتر می توانید بر روی سیستم و گوشی همین تصاویر مشاغل را با کودکان خود کار کنید.

 

دانلود پی دی اف کاربرگ آموزش مشاغل برای کودکان

تصاویر کاربرگ آموزش مشاغل برای کودکان

برای مشاهده تصاویر کاربرگ هر یک از مشاغل در زیر تصاویر را برگ زده و یا از دکمه بعدی و قبلی استفاده کنید. در ضمن از لینک بالا پی دی اف این تصاویر هم قابل دانلود است.

1 نجاری

نجاری

2 خیاطی

خیاطی

3 معلم

معلم

4 پلیس راهنمایی و رانندگی

پلیس راهنمایی و رانندگی

5 فضانورد

فضانورد

6 کشاورزی

کشاورزی

7 آتشنشان

آتشنشان

8 پزشکی

پزشکی

9 مغازه دار (فروشندگی)

مغازه دار (فروشندگی)

10 آرایشگر مو

آرایشگر مو

11 کفاشی

کفاشی

12 هنرمند نقاش

هنرمند نقاش

13 مکانیک خودرو

مکانیک خودرو

14 شغل نظامی

شغل نظامی

15 مشاغل فنی (لوله کشی)

مشاغل فنی (لوله کشی)

16 موزیسین

موزیسین

17 ملوان کشتی

ملوان کشتی

18 آشپز و شیرینی پز

آشپز و شیرینی پز

19 مربی مهدکودک

مربی مهدکودک

20 نقاش ساختمانی

نقاش ساختمانی


تهیه و تنظیم : گروه با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.