کاربرگ بازی دیداری یافتن حیوانات در جنگل و دشت و مزرعه برای کودکان

0 2,436

بازی های فکری و مهارتی می توانند کمک شایان توجهی در راستای پرورش استعداد ها و توانایی های کودکان و خردسالان در سنین مختلف باشند. ما در گروه با آموزگار در ادامه تهیه کاربرگ های آموزشی امروز کاربرگ بازی دیداری یافتن حیوانات در جنگل و دشت و مزرعه را برای کودکان آماده کرده ایم.

بازی یافتن اشیاء پنهان در دسته مهارت های ادراک دیداری قرار می گیرد. مهارتهای ادراک دیداری، مهارتهایی هستند که کودک از آن برای درک چیزهایی که در محیط پیرامون خود می بیند استفاده می کند. این گونه بازی ها بسته به محتوای موجود در تصاویر آن می تواند موضوعات جذاب دیگری را نیز به کودکان آموزش دهد. مانند کاربرگ آموزشی امروز که آموزش حیوانات را نیز شامل می شود.

راهنمای کاربرگ دیداری یافتن حیوانات در جنگل و دشت و مزرعه

در این کاربرگ آموزشی ۳ تصویر از محیط های مختلف طبیعت شامل جنگل ، دشت و صحرا و مزرعه وجود دارد که در در هر یک از آن ها حیوانات مخصوص به خود زنگی می کنند.
در این مجموعه تعدادی تصویر حیوانات در کنار تصاویر طبیعت وجود دارد. در گام شما باید با نشان دادن هر یک از این حیوانات، از فرزندان خود بخواهید تا آنها را برای شما در تصاویر پیدا کنند. توجه داشته باشید در مرحله اول زمان پیدا کردن خیلی مهم نیست. فقط بچه ها را آزاد بگذارید تا خودشان آنها را بیابند. حالا در مرحله دوم می توانید نسبت به زمان یافتن حیوانات نیز توجه نمایید.
در گام بعدی پس از یافتن هر یک از حیوانات با توجه به سن کودکان از آن ها در مورد هر یک از حیوانات سوال بپرسید. در ادامه نوع هر یک و ویژگی های آن ها همانند بزرگی و کوچکی ، قوی بودن ، اهلی و وحشی بودن ، نحوه زندگی و نوع و خوراک آن ها و موارد دیگر را برای آن ها توضیح دهید. برای راحتی شما محیط ها به سه قسمت جنگل ، مزرعه و دشت و صحرا تقسیم شده است.

تصاویر کاربرگ بازی دیداری یافتن حیوانات در جنگل و دشت و مزرعه

برای ذخیره تصاویر بر روی هر یک راست کلیک کرده و گزینه save image as را بزنید.

تصاویر حیوانات کاربرگ

برخی از فواید و اثرات مثبت کاربرگ بازی  دیداری یافتن حیوانات در جنگل و دشت و مزرعه برای کودکان

۱ ـ تقویت و پرورش مهارت دیداری در کودکان

۲ ـ افزایش دقت و تقویت توجه در کودکان و خردسالان

۳ ـ افزایش تمرکز در خردسالان و کودکان

۴ ـ بهبود اعتماد به نفس در فرزندان با کسب موفقیت در یافتن حیوانات

۵ ـ افزایش توانمندی‌های ذهنی بچه ها و تقویت هوش آن ها

۶ ـ تقویت حافظه فعال و کوتاه مدت در کودکان

۷- آشنایی بچه ها با حیوانات مختلف در طبیعت های مختلف زندگی

تهیه و تنظیم : گروه با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.