کاربرگ مهارت دیداری یافتن اشیاء در خانه با تصاویر اشیاء واقعی

0 5,390

کاربرگ ها در آموزش مهارت های مختلف به کودکان می توانند بسیار مفید باشند. به کمک کاربرگ های استاندارد می توان مهارت های مختلف دیداری، نوشتاری، رفتاری را در کودکان تقویت نمود. این امر باعث شکوفایی هر چه بهتر استعداد ها و توانایی های کودکان و خردسالان در سنین مختلف می شود. گروه با آموزگار در ادامه تهیه کاربرگ های آموزشی امروز کاربرگ مهارت دیداری یافتن اشیاء در خانه با تصاویر واقعی را برای کودکان آماده نموده است.

بازی یافتن اشیاء پنهان در دسته مهارت های ادراک دیداری قرار می گیرد. مهارتهای ادراک دیداری، مهارتهایی هستند که کودک از آن برای درک چیزهایی که در محیط پیرامون خود می بیند استفاده می کند. در کاربرگ امروز از ترکیب اشیاء کارتونی و واقعی در کنار هم استفاده نموده ایم که کمک می کند مهارت های ادراکی کودکان نیز تقویت شود. همچنین آنها را با تفاوت های دنیای تصاویر کارتونی و واقعی آشنا می کند.

نحوه استفاده از کاربرگ مهارت دیداری یافتن اشیاء در خانه با تصاویر اشیاء واقعی

در این کاربرگ آموزشی ۴ تصویر از محیط های حیاط خانه ، اتاق خواب ، حمام و دست شویی و سالن پذیرایی وجود دارد که در هر یک اجزا و وسایل مرتبط با هر محیط در آن وجود دارد.
در گام اول هر یک از تصاویر را به کودکان نشان دهید و از آن ها بخواهید تا فضای هر یک را برای شما توصیف کنند. سعی کنید از کودکان بخواهید تا تفاوت های محیط های مختلف خانه را برای شما توضیح دهند. در ابتدا در بیان توضیحات آنها را آزاد بگذارید. سپس در مرحله بعد می توانید آنها را در این توصیف کمک کرده و آنها را با جزئیاتی که کمتر به آنها توجه نموده اند آشنا کنید.
در این مجموعه تعدادی تصویر اشیاء مختلف موجود در این تصاویر به صورت تصویر واقعی از آن در اختیار شما قرار گرفته شده است. در گام دوم با نشان دادن هر یک از این اشیاء، از فرزندان خود بخواهید تا آنها را برای شما در تصاویر پیدا کنند. توجه داشته باشید در مرحله اول زمان پیدا کردن خیلی مهم نیست. فقط بچه ها را آزاد بگذارید تا خودشان آنها را بیابند. حالا در مرحله دوم می توانید نسبت به زمان یافتن اشیاء نیز توجه نمایید.
در گام سوم می توانید این بازی را در محیط خانه خود نیز با بچه ها انجام دهید. از آنها بخواهید تا اشیائی را که شما می گویید در فضای خانه پیدا کنند. و یا شی موجود در تصاویر را در محیط خانه به شما نشان دهند.
در پایین همین پست فایل پی دی اف کاربرگ یافتن اشیاء در خانه با تصاویر واقعی را برای دانلود آماده قرار داده ایم. می توانید این فایل را دانلود و با یک پرینتر آن را چاپ نموده و استفاده نمایید. در صورت عدم دسترسی به پرینتر می توانید از این کاربرگ به راحتی بر روی سیستم کامپیوتر خانگی و یا گوشی موبایل استفاه نموده و با کودکان این بازی آموزشی را انجام دهید.
قبل از این کاربرگ می توانید کاربرگ های ساده تر این بازی را با کودکان کار کنید. برای مشاهده بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

تصاویر کاربرگ بازی یافتن اشیاء پنهان در خانه

ویژگی های کاربرگ آموزشی بازی یافتن اشیاء با تصاویر اشیاء واقعی :

–    سایز استاندارد A4 برای چاپ
–    ۶ صفحه شامل ۴ محیط و ۲ صفحه از اشیاء
–    مناسب برای آموزش مهارت های ادراکی و دیداری
–    امکان استفاده بر روی گوشی و سیستم کامپیوتر خانگی
–    فایل پی دی اف رنگی
–    مناسب برای مدارس پیش دبستانی و مهد کودک
–    و …

فایل پیوست

لینک دانلود قابل مشاهده برای اعضا سایت

برای مشاهده لینک دانلود باید وارد سایت شوید. اگر حساب کاربری ندارید کمتر از 30 ثانیه عضو سایت شوید.

ورود کاربر با آموزگارعضویت سایت با آموزگار

برخی از فواید و اثرات مثبت کاربرگ یافتن اشیاء پنهان

۱ ـ تقویت و پرورش مهارت دیداری و ادراکی در کودکان

۲ ـ افزایش دقت و تقویت توجه در کودکان و خردسالان

۳ ـ افزایش تمرکز در خردسالان و کودکان

۴ ـ بهبود اعتماد به نفس در فرزندان با کسب موفقیت در یافتن اشیاء

۵ ـ افزایش توانمندی‌های ذهنی بچه ها و تقویت هوش آن ها

۶ ـ تقویت حافظه فعال و کوتاه مدت در کودکان

۷- درک تفاوت های دنیایی کارتونی و واقعی

تهیه و تنظیم : گروه با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.