کاربرگ پیش دبستانی بازی یافتن اشیاء پنهان به صورت پازل موزاییکی

0 5,455

کاربرگ های آموزشی خوب می تواند کمک یار معلمان و والدین در دوران پیش دبستانی باشند تا با آن ها مفاهیم و آموزه های مختلفی را به بچه ها آموزش دهند. امروز در این مطلب از سایت با آموزگار با کاربرگ پیش دبستانی بازی یافتن اشیاء پنهان در دسته مهارت های ادراک دیداری با راهنمای آموزشی به صورت پازل موزاییکی همراه شما هستیم.

بازی یافتن اشیاء پنهان در دسته مهارت های ادراک دیداری قرار می گیرد. مهارتهای ادراک دیداری، مهارتهایی هستند که کودک از آن برای درک چیزهایی که در محیط پیرامون خود می بیند استفاده می کند.

نحوه استفاده از کاربرگ پیش دبستانی یافتن اشیاء پنهان به صورت پازل موزاییکی

در این کاربرگ آموزشی ۴ تصویر از محیط های پارک ، خیابان ، مزرعه و کنار ساحل وجود دارد. در هر فضا ، الزامات آن محیط را به نمایش می گذارد. هر کدام از این تصاویر دارای جزئیات و اشیاء گوناگون محیطی هستند.
در گام اول هر یک از تصاویر را به کودکان نشان دهید. از آن ها بخواهید تا آن تصویر و رخداد را برای شما توصیف کنند. سعی کنید در ابتدا آنها را در توصیف آزاد بگذارید تا توانایی درک آنها را بسنجید. سپس می توانید آنها را در این توصیف کمک کرده و آنها را با جزئیاتی که کمتر به آنها توجه نموده اند آشنا کنید.
در این کاربرگ پیش دبستانی هر یک از محیط ها با خطوطی به صورت پازل موزاییکی در آمده اند. هر یک از تصاویر به ۹ موزاییک تقسیم شده است که مجموعه ۳۶ پازل موزاییکی را تشکیل می دهد. در کنار این تصاویر تعداد ۳۶ عدد تصویر اشیاء مختلف مجود در این تصاویر هم برای شما قرار داده شده است. در گام دوم با نشان دادن هر یک از این اشیاء، از فرزندان خود بخواهید تا آنها را برای شما در تصاویر پیدا کنند. توجه داشته باشید در ابتدا زمان پیدا کردن خیلی مهم نیست. فقط بچه ها را آزاد بگذارید تا خودشان آنها را بیابند. در مرحله دوم می توانید نسبت به زمان یافتن اشیاء نیز توجه نمایید.
توجه: در این کاربرگ آموزشی به جهت راحتی بهتر کودکان نوپا و خردسال تصاویر به صورت پازل موزاییکی در آورده شده‌اند تا کودکان بهتر بتوانند محیط را تقسیم بندی کرده و به دنبال هر یک از اشیاء گمشده بگردند. و لذا توجه داشته باشید که هر یک از موزاییک ها شامل یک شی پنهان شده است. بدین ترتیب کودکان راحتر می توانند هر یک از اشیا پنهان را در تصاویر بیابند.
تصاویر کاربرگ پیش دبستانی بازی یافتن اشیاء پنهان به صورت پازل موزاییکی

تصاویر اشیاء پنهان در کاربرگ پازل موزاییکی



برخی از فواید و اثرات مثبت کاربرگ بازی یافتن اشیاء پنهان در خانه

۱ ـ تقویت و پرورش مهارت دیداری در کودکان

۲ ـ افزایش دقت و تقویت توجه در کودکان و خردسالان

۳ ـ افزایش تمرکز در خردسالان و کودکان

۴ ـ بهبود اعتماد به نفس در فرزندان با کسب موفقیت در یافتن اشیاء

۵ ـ افزایش توانمندی‌های ذهنی بچه ها و تقویت هوش آن ها

۶ ـ تقویت حافظه فعال و کوتاه مدت در کودکان

تهیه و تنظیم : گروه با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.