کاربرگ آموزش حالت های مختلف چهره و عواطف به کودکان

2 28,248

شناخت احساسات و عواطف درونی خود و دیگران از مولفه های مهم هوش هیجانی محسوب می شود. وقتی کودکان بتواند حس شادی، غم، عصبانیت، ترس و… را درست تشخیص دهد، رفتار درستی نیز در مواقع هر کدام از این هیجانات می تواند از خود نشان دهد. او می تواند از حالت چهره دیگران متوجه احساس درونی آنها شود. کاربرگ امروز فرصت مناسبی است تا به کمک آن کودکان را با حالات مختلف شاد، غمگین، متعجب و… صورت آشنا کنید و رفتار مناسب آن را به آن ها بیاموزید. با فرزندتان درباره این موضوع صحبت کنید. پس با ما در سایت با آموزگار همراه باشید تا با  کاربرگ آموزشی حالت های مختلف چهره و عواطف به کودکان بیشتر آشنا شوید.

نحوه استفاده از کاربرگ آموزش حالت های مختلف چهره و عواطف به کودکان

در کاربرگ آموزشی زیر ۲ تصویر ، یکی پسر بچه و دیگری دختر بچه با صورتک های مختلف می بینید. در پایین هر کاربرگ بدن یک پسر بچه و دختر بچه وجود دارد. در بالای هر یک از بدن ها تعدادی صورت با حالت های مختلف چهره وجود دارد.
به منظور کار با این کاربرگ در ابتدا این دو صفحه را ذخیره و پرینت بگیرید. سپس به کمک قیچی هر یک از چهره ها و بدن ها را از هم جدا کنید. هر یک از بدن ها را بر روی یک صفحه سفید بچسبانید و سپس چهره های مختلف را بالای آن قرار دهید. یعنی با این کار به نوعی یک پازل چهره ساده درست کرده اید. به همراه این کار، درباره عواطف و احساسات مختلف و حالت های چهره مربوط به هر یک با کودکان صحبت کنید.
در مرحله بعد با ذکر نام هر یک از حالت های چهره و عواطف از کودکان بخواهید صورتک مربوط به آن را پیدا کرده و در بالای بدن آن قرار دهد.
همچنین می توانید این کار را با ایجاد این حالات در چهره خود با فرزندانتان کار کنید. به این ترتیب که چهره خود را به یک حالت خاص در بیاورید و از کودک خود بخواهید تا چهره صورتک منطبق با آن را پیدا کند و نام آن را نیز از او بخواهید.
توجه : در صورت عدم دسترسی به پرینتر می توانید بر روی سیستم و گوشی حالت های مختلف چهره را با کودکان خود کار کنید.

 

تصاویر کاربرگ آموزش حالت های مختلف چهره و عواطف به کودکان

برای ذخیره تصاویر کاربرگ چهره بر روی هر یک راست کلیک کرده و save image as  را بزنید.

 


تهیه و تنظیم : گروه با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. سارا نیک افروز می گوید

    سپاس خیلی مفید بودن

  2. ستاره می گوید

    سلام
    خیلی خوبه، فقط کاش اسم حالت های مختلف رو هم زیرش مینوشتید! برای بعضی حالت ها آدم شک میکنه چیه!؟? اون طوری با اطمینان ب بچه آموزش میده ادم?