کاربرگ بازی یافتن اشیاء پنهان در خانه برای کودکان

0 5,497

بازی های فکری و مهارتی می توانند کمک شایان توجهی در راستای پرورش استعداد ها و توانایی های کودکان و خردسالان در سنین مختلف باشند. گروه با آموزگار در ادامه تهیه کاربرگ های آموزشی امروز کاربرگ بازی یافتن اشیاء پنهان در خانه را برای کودکان آماده نموده است.

بازی یافتن اشیاء پنهان در دسته مهارت های ادراک دیداری قرار می گیرد. مهارتهای ادراک دیداری، مهارتهایی هستند که کودک از آن برای درک چیزهایی که در محیط پیرامون خود می بیند استفاده می کند.

نحوه استفاده از کاربرگ بازی یافتن اشیاء پنهان در خانه

در این کاربرگ آموزشی ۳ تصویر از محیط های آشپزخانه ، اتاق کودک و سالن پذیرایی وجود دارد که در آن رفتاری از کودکان را نمایش می دهد. هر کدام از این تصاویر دارای جزئیات و اشیاء گوناگون محیطی هستند.
در گام اول هر یک از تصاویر را به کودکان نشان دهید و از آن ها بخواهید تا آن تصویر و رخداد را برای شما توصیف کنند. سعی کنید در ابتدا آنها را در توصیف آزاد بگذارید تا توانایی درک آنها را بسنجید. سپس می توانید آنها را در این توصیف کمک کرده و آنها را با جزئیاتی که کمتر به آنها توجه نموده اند آشنا کنید.
در این مجموعه تعدادی تصویر اشیاء مختلف موجود در این تصاویر در اختیار شما قرار گرفته شده است. در گام دوم با نشان دادن هر یک از این اشیاء، از فرزندان خود بخواهید تا آنها را برای شما در تصاویر پیدا کنند. توجه داشته باشید در مرحله اول زمان پیدا کردن خیلی مهم نیست. فقط بچه ها را آزاد بگذارید تا خودشان آنها را بیابند. حالا در مرحله دوم می توانید نسبت به زمان یافتن اشیاء نیز توجه نمایید.
در گام سوم می توانید این بازی را در محیط خانه خود نیز با بچه ها انجام دهید. از آنها بخواهید تا اشیائی را که شما می گویید در فضای خانه پیدا کنند.

تصاویر کاربرگ بازی یافتن اشیاء پنهان در خانه

تصاویر اشیاء کاربرگ یافتن اشیاء پنهان در خانه

برخی از فواید و اثرات مثبت کاربرگ بازی یافتن اشیاء پنهان در خانه

۱ ـ تقویت و پرورش مهارت دیداری در کودکان

۲ ـ افزایش دقت و تقویت توجه در کودکان و خردسالان

۳ ـ افزایش تمرکز در خردسالان و کودکان

۴ ـ بهبود اعتماد به نفس در فرزندان با کسب موفقیت در یافتن اشیاء

۵ ـ افزایش توانمندی‌های ذهنی بچه ها و تقویت هوش آن ها

۶ ـ تقویت حافظه فعال و کوتاه مدت در کودکان

تهیه و تنظیم : گروه با آموزگار

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.